Politique de Confidentialité et Cookies

I. Quel est l’objet de cette politique ?

Résumé : 

Vous pourrez trouver sur cette page l’ensemble des informations sur la protection des données personnelles relatives aux produits et services de LiveRamp.

Pour toute information relative à l’utilisation de vos données personnelles lors de votre visite sur notre site, vous pouvez consulter la politique de confidentialité dédiée.

Pour consulter l’information relative aux cookies et pixels LiveRamp, cliquez ici

Le groupe LiveRamp met à la disposition de ses clients des outils permettant d’optimiser leurs activités de marketing en ligne. Dans le cadre de ces activités, des données personnelles pouvant identifier directement ou indirectement des personnes physiques sont collectées et traitées. 

En France et dans les pays de l’Union Européenne où il est présent, le groupe LiveRamp déploie ses activités sous la responsabilité de traitement de la société LiveRamp France SAS (ci-après « LiveRamp » ou « nous« ). Nous agissons également dans certains cas de figure comme sous-traitant de données personnelles pour le compte de nos clients. 

La présente politique fournit des informations sur les conditions de traitement de vos données personnelles par nos produits et services. Ces informations sont fournies dans le cadre d’une démarche de transparence, pour accompagner les personnes concernées dans la compréhension de nos activités de traitement qui sont, la plupart du temps, effectuées en collaboration avec des partenaires et découlent d’une collecte indirecte par LiveRamp en qualité de responsable de traitement. A ce titre, afin compléter l’information fournie dans la présente politique, nous vous invitons à consulter les politiques d’information des partenaires concernés.

Les termes spécifiques utilisés dans cette politique, tels que données personnelles, responsable du traitement et processeur, ont la même signification que dans le règlement général sur la protection des données de l’UE (« RGPD »).

Qui sont nos « partenaires » mentionnés dans cette politique ? Vous pouvez consulter la liste de nos partenaires répertoriés selon les catégories énoncées ci-après. Ce sont des acteurs de l’écosystème digital tels que des éditeurs de sites et d’applications mobiles (“Match Partners”), des fournisseurs de services (“Offline Partners”), des sources publiques (“Public Sources”) et des environnements publicitaires (“Sync Partners”).

Qui sont nos « clients », mentionnés dans cette politique ? Nos clients sont des annonceurs opérant dans les secteurs tels que la grande distribution, l’automobile, les télécommunications et l’assurance, et souscrivant à nos offres de produits et services fondés sur la reconnaissance, la pseudonymisation et la synchronisation. 

II. Dans quels cas de figure LiveRamp traite vos données personnelles ?

Résumé :

Pour fournir ces services, LiveRamp construit des référentiels de données offline et online à partir de vos données personnelles, en tant que responsable de traitement. Le référentiel “offline”, base de données directement identifiantes et le référentiel “online”, base de données pseudonymes, sont utilisés pour la reconnaissance et la synchronisation des données traitées dans le cadre de nos produits et services. 

La finalité poursuivie par LiveRamp est de relier entre elles les diverses données ou différents terminaux relatifs à un même individu, en vue de permettre à ses clients annonceurs de poursuivre leurs propres objectifs et finalités de mesure, d’analyse et de ciblage publicitaire. 

LiveRamp traite également vos données personnelles dans le but de répondre à vos demandes d’exercice des droits

A.En tant que responsable de traitement, LiveRamp traite des données personnelles pour fournir des solutions basées sur la « reconnaissance », la pseudonymisation et la « synchronisation »

Quel est le contexte ? Notre activité est principalement d’élaborer et de fournir des solutions aux clients annonceurs visant à leur permettre d’améliorer leurs activités marketing. Pour adresser des publicités ciblées à des consommateurs sélectionnés, les annonceurs souhaitent pouvoir retrouver leur propres clients dans des environnements publicitaires différents. Les solutions LiveRamp reposent sur des technologies de “reconnaissance”, de “pseudonymisation” et “synchronisation” permettant de relier entre elles les diverses données (recueillies « online » ou « offline ») ou différents terminaux (par exemple, mobile, ordinateur, tablette) relatifs à un même individu et les cibler dans différents environnements publicitaires.

Quels traitements effectue LiveRamp en tant que responsable de traitement ? Pour effectuer ce lien et cette synchronisation de données, nous avons mis au point des référentiels de données, dont nous sommes responsable de traitement. La plupart des données contenues dans nos référentiels sont collectées indirectement auprès de nos partenaires via des formulaires de collecte en ligne ou lors de la souscription à leurs services. Nous utilisons aussi des registres de données publics et libres d’utilisation.

Dans tous nos traitements de données réalisés en tant que responsable de traitement ou sous-traitant, aucune donnée des référentiels de données LiveRamp n’est partagée avec les clients annonceurs.

Plus de détails sur les catégories de données traitées par LiveRamp en qualité de responsable de traitement

La pseudonymisation est-elle systématique ? Le processus de reconnaissance est d’abord effectué sur des données directement identifiantes et uniquement dans notre environnement technique. Avant de procéder à la synchronisation des données avec les différents environnements publicitaires,  nous suivons un processus précis de pseudonymisation consistant à traduire des informations, par exemple des noms, prénoms, adresses email et postales, en identifiants pseudonymes. Pour pseudonymiser une donnée, nous appliquons des procédés techniques et organisationnels afin de supprimer tout élément permettant de ré-identifier directement une personne. Les données pseudonymes demeurent des données personnelles protégées par la réglementation relative à la protection des données personnelles, mais elles offrent un meilleur niveau de confidentialité dans les outils marketing.

A quel moment intervient la synchronisation ? Ce n’est qu’après ce processus de  pseudonymisation que nous synchronisons les identifiants pseudonymes avec ceux des divers environnements publicitaires qui opèrent les campagnes de nos clients annonceurs communs. Puis, nous communiquons ensuite cette seule liste d’identifiants pseudonymes et synchronisés, et aucune autre information,  aux plateformes publicitaires afin qu’elles réalisent les campagnes de publicité en ligne à destination de consommateurs sélectionnés.

B. En tant que sous-traitant, LiveRamp traite des données personnelles pour le compte de ses clients qui effectuent des analyses et du ciblage publicitaires, monétisent leur données ou gèrent les consentements cookies sur leurs sites web

Quels traitements LiveRamp effectue en tant que sous-traitant de données personnelles ? Une fois que les données personnelles de nos clients sont pseudonymisées et synchronisées (grâce à la « reconnaissance »), elles sont mises à la disposition dans leurs environnements publicitaires pour leurs propres finalités. Nous agissons ici en qualité de sous-traitant pour le compte de nos clients. 

Quelles finalités poursuivent les clients de LiveRamp en leur qualité de responsables de traitement ? Les finalités poursuivies par nos clients, et dans le cadre desquelles nous intervenons comme sous-traitant, peuvent être catégorisées comme suit :  

– Personnalisation de la publicité en ligne qui vous est affichée par leurs partenaires publicitaires. Par exemple, si vous avez visité un site de vente de vêtements et que vous avez visualisé les pages “vêtements de sport”, vous pouvez ensuite voir des publicités pour des vêtements de sport sur d’autres sites web. Cela est dû au fait qu’un cookie a été placé sur votre appareil sous réserve de votre consentement et vous a associé à la liste de consommateurs intéressés par les vêtements de sport de notre client, qui est ensuite utilisée par celui-ci au travers de nos produits et services.

– Mesure et analyse de l’efficacité de leurs campagnes publicitaires. Par exemple, une entreprise de vêtements de sport souhaite mieux comprendre si les publicités diffusées pour une nouvelle ligne de vêtements de sport ont contribué à une augmentation de ses ventes. Nos services et produits peuvent être utilisés par cette entreprise pour mesurer cet impact.

– Optimiser leurs opérations marketing en identifiant les canaux les plus pertinents permettant de vous adresser une publicité (sites web, applications mobiles, emails ou SMS) tout en limitant le nombre de sollicitations. Par exemple vous adresser un email vous rappelant les promotions disponibles sur le site web de l’enseigne dont vous êtes client ou éviter de vous adresser la même publicité plusieurs fois sur vos différents terminaux (ordinateurs, tablettes ou mobiles) pour limiter les sollicitations.

– Modéliser des segments d’audiences auprès desquelles nos clients peuvent promouvoir leurs produits et services. Par exemple, une enseigne lance sa nouvelle gamme de  vêtements. Elle peut utiliser nos services pour analyser et enrichir sa connaissance des caractéristiques socio-démographiques ou comportementales de ses clients existant. Elle pourra ainsi sélectionner d’autres consommateurs présentant les mêmes caractéristiques afin de leur adresser des publicités et trouver de nouveaux clients.

Monétiser leurs segments d’audience à des fins de ciblage publicitaire ou de mesure de performance des campagnes. Certains de nos clients peuvent commercialiser leurs segments marketing basés sur des données démographiques et comportementales à des fins de ciblage publicitaire. Ils peuvent ainsi nous transmettre des données telles que des données de contact (par exemple, une adresse email) et/ou des identifiants digitaux (par exemple, un identifiant cookie) associées à des segments marketing. Notre rôle est de les pseudonymiser et de les rendre disponibles au sein de la « Marketplace LiveRamp », plateforme technologique permettant de les synchroniser avec les environnements publicitaires de nos clients de manière sélective, sécurisée et pseudonyme. 

D’autres clients peuvent commercialiser des analyses de performance des campagnes publicitaires et nous missionner pour réaliser ces analyses. Pour cela, ils nous transmettent leurs données transactionnelles (par exemple, des achats effectués auprès d’une enseigne) ou leurs données d’exposition publicitaire en ligne ou télévisuelle afin de réaliser ces analyses pour le compte d’annonceurs. Notre rôle est de comparer les populations exposées à une campagne publicitaire avec celles ayant acheté le produit concerné par cette campagne pour réaliser un rapport présentant les conclusions relatives à la performance de manière agrégée.

C. En tant que sous-traitant, LiveRamp traite vos données personnelles lorsque les éditeurs utilisent ATS

Nous sommes sous-traitants au nom et pour le compte des éditeurs utilisant Authenticated Traffic Solution (“ATS”): cela signifie qu’ils déterminent comment et pourquoi vos données sont utilisées. Dans ce cas, vous en êtes informés par ces éditeurs avec lesquels vous êtes en lien direct au moment où ces traitements sont initiés. Les éditeurs utilisant ATS ne partagent avec nous que des données pseudonymes telles que votre adresse e-mail (sous forme hachée) qui ne permet pas de vous identifier directement et que nous supprimons à bref délai aussitôt après avoir créé un identifiant technique et pseudonyme lui correspondant. Ces traitements sont réalisés afin de permettre aux éditeurs utilisantATS de personnaliser le contenu et les publicités qui vous sont proposées en fonction de vos intérêts, tout au long de votre expérience en ligne (web, emails, apps mobiles, objets connectés, etc).

III. Lorsque LiveRamp est responsable de traitement, quelles sont les données personnelles traitées, quelles sont les bases juridiques utilisées, et combien de temps les données sont-elles conservées ?

Pour un maximum de clarté, nous avons choisi de vous présenter les informations concernant les catégories de données personnelles traitées, les bases juridiques des traitements et les durées de conservation des données sous forme de tableau, et fournissons les détails dans la suite de ce document.

 

Catégorie de données
Détails
Base légale
Détails
Durée de conservation
Détails
Finalité
Détails
Données nominativesIntérêt légitime2 ans à compter de notre dernière interaction avec la donnée concernée Lier différentes données ou différents terminaux relatifs à un même individu
Données relatives aux cookies et pixels ConsentementCookies: 12 mois
Mobile IDs: 240 jours
Données associées: 12 mois
Données que vous nous transmettez dans le cadre de l’exercice de vos droits Respect d’une obligation légaleDurée nécessaire pour la gestion de vos demandes d’exercice des droits ainsi que pour le respect de nos obligations légales ou réglementaires et l’exercice de nos droits en justiceRépondre aux demandes d’exercice des droits

LiveRamp ne collecte pas de “catégories particulières de données à caractère personnel” telles que des informations concernant votre origine raciale ou ethnique, vos opinions politiques, convictions religieuses ou philosophiques, ou votre appartenance syndicale, ainsi que vos données génétiques, données biométriques données de santé ou des données concernant votre vie sexuelle ou orientation sexuelle); ou des données concernant des mineurs de moins de 15 ans.

A. Catégories de données personnelles traitées par LiveRamp 

  • Données directement identifiantes

Données nominatives : nous collectons les données directement identifiantes suivantes: noms, prénoms, dates de naissance, adresses postales, adresses email et numéros de téléphone. Ces données sont collectées par le biais de nos partenaires de confiance (“Offline Partners”) qui obtiennent des informations déclarées volontairement par les individus au travers de questionnaires à l’achat de biens ou la souscription à un service par exemple. Par ailleurs, comme beaucoup d’entreprises, nous utilisons des informations obtenues grâce à des sources publiques.

Données que vous nous transmettez dans le cadre de l’exercice de vos droits: Dans le cadre de l’exercice de vos droits (droit d’opposition ou d’accès à vos données personnelles par exemple), nous pouvons être amenés à vous demander certaines données personnelles telles que votre nom, prénom, adresse postale, adresse email ainsi qu’une preuve de votre identité, pour le droit d’accès uniquement. Nous utiliserons cette preuve d’identité uniquement pour faire droit à votre demande d’accès et elle sera supprimée dès que nous aurons établi votre identité. Sans cette preuve d’identité, nous ne pourrons pas toujours répondre à votre demande d’accès.

  • Données indirectement identifiantes

Cookies, pixels et données associées: lorsque vous utilisez certains sites et applications mobiles de nos partenaires, ou lors de l’ouverture d’un email envoyé par un partenaire que vous avez autorisé, nous lisons et déposons des cookies et pixels, et collectons des données telles que des identifiants liés à vos terminaux (identifiants cookies, identifiants publicitaires mobiles, etc.) ainsi que des adresses email hachées et des données associées (adresse IP, User Agent, horodatage, URL ou nom de l’app, etc.). L’adresse email hachée collectée est immédiatement pseudonymisée selon nos procédés techniques et nous ne conservons aucune donnée directement identifiante dans la cadre de nos cookies et pixels. Ces données sont utilisées dans le cadre de nos solutions de reconnaissance et de synchronisation pour relier les diverses données ou différents terminaux (par exemple, mobile, ordinateur, tablette) relatifs à un même individu et que nos clients pourront cibler dans différents environnements publicitaires pour vous adresser des publicités adaptées à votre profil consommateur.  

Ces profils consommateurs ne sont pas définis sur la base de votre navigation, que nous ne traquons pas, mais sur des informations qui ont été collectées par ailleurs par  nos clients en respect de la réglementation relative à la protection des données personnelles et à l’utilisation des cookies. Ces profils consommateurs ne sont pas utilisés pour de la prise de décision automatisée.

Lorsque vous vous connectez sur les sites ou les applications mobiles de nos Match Partners ou que vous ouvrez un email adressé par l’un d’eux, une information relative au dépôt de cookies et pixels doit apparaître et doit également vous permettre d’y consentir. Un lien vers une information plus complète doit également être présent. Dans cette page d’information détaillée doit apparaître une mention spécifique sur le dépôt de cookies par des tiers y compris LiveRamp, ainsi qu’un lien vers la présente politique de confidentialité.

Vous pouvez également refuser le dépôt de nos cookies en cliquant ici.

Votre désinscription est basée sur un cookie. Afin qu’il fonctionne sur votre ordinateur, votre navigateur doit être configuré pour accepter les cookies tiers. Si vous utilisez un nouvel appareil, un nouveau navigateur, ou si vous effacez vos cookies, il vous sera probablement nécessaire de vous désinscrire à nouveau.

 

  • B. Bases légales 

Les activités pour lesquelles nous sommes responsable de traitement reposent sur les bases suivantes :

  • Intérêt légitime

Les traitements de données personnelles nominatives que nous réalisons sont fondés sur l’intérêt légitime car ils sont essentiels pour opérer nos solutions de reconnaissance et de synchronisation et ainsi honorer les accords conclus avec nos clients et partenaires et permettre à nos clients annonceurs la promotion de leurs produits et services. Nous utilisons cette base légale après réalisation d’une analyse de l’équilibre des intérêts nous permettant d’établir que les intérêts de LiveRamp mentionnés ci-dessus ne prévalent pas sur vos intérêts, droits et libertés fondamentaux. Vous pouvez contacter notre Délégué à la Protection des Données pour obtenir plus de détails.

Ces traitements permettent également aux consommateurs de voir des publicités et des contenus plus adaptés à leurs intérêts lors de leur navigation, et de rationaliser le nombre de sollicitations publicitaires. Enfin, ces traitements participent à l’écosystème du web en général car les revenus additionnels générés par cette personnalisation permettent de maintenir l’accès gratuit au contenu de nombreux sites internet. 

  • Consentement

Les traitements de données personnelles associées aux cookies et pixels que nous réalisons sont fondés sur le consentement que nous recueillons conformément à la réglementation applicable aux “cookies et autres traceurs”. Concernant le dépôt de nos cookies, nous respectons également les standards établis par l’IAB Europe (TCF). Vous pouvez retirer votre consentement concernant vos données et les cookies Liveramp à tout moment par l’intermédiaire de notre page “Vos Données Personnelles, Vos Droits”. 

Par ailleurs, certains traitements de données personnelles que nous réalisons pour permettre à nos clients la promotion de leurs produits et services par email ou SMS sont soumis à votre consentement conformément à la réglementation applicable en matière de prospection commerciale.

  • Respect d’une obligation légale

Nous avons l’obligation légale de conserver vos données personnelles lorsque nous traitons votre demande d’exercice des droits.

 

C. Durées de conservation de vos données personnelles

Les données personnelles que nous traitons en qualité de responsable de traitement sont conservées pendant la durée nécessaire à la fourniture de nos produits et services.

En toute hypothèse, nous actualisons automatiquement les données personnelles directement identifiantes nominatives en fonction des données mises à jour fournies par nos Offline Partners. Ce processus implique la suppression des données inutilisables par l’application de la période de conservation du Offline Partner concerné et la prise en compte de toute demande d’opposition ou d’effacement. En tout état de cause, nous supprimons automatiquement les données directement identifiantes nominatives restées inactives pendant 2 ans. À la fin de notre contrat avec le Offline Partner concerné, nous supprimons définitivement les données qu’il nous a fourni.

Par ailleurs, nous conservons nos identifiants cookie dans nos bases pendant 12 mois mais n’utilisons plus nos cookies restés inactifs pendant 90 jours. Nous conservons les identifiants mobiles 240 jours après leur ingestion dans nos bases de données. Nous conservons de manière séparée les données associées à nos cookies et pendant 12 mois maximum. 

Dans le cadre de l’exercice de vos droits, nous conservons un strict minimum de données nous permettant, le cas échéant, la constatation, l’exercice et la défense de nos droits en justice.

IV. Avec qui sommes-nous susceptibles de partager vos données ?

Avec votre consentement, dans le seul but de nous permettre de nous synchroniser avec elles, nous pouvons partager les données pseudonymes ou identifiants que nous utilisons avec divers environnements publicitaires (“Sync Partners” et “Match Partners)”). Nous pouvons également partager des identifiants pseudonymes avec ces environnement publicitaires afin de respecter votre retrait de consentement ou votre opposition au traitement.

Nous pouvons également être amené à divulguer des données à une autorité compétente si la loi l’exige.

LiveRamp est une multinationale, ce qui implique que, dans le cadre de nos services, nous pouvons transférer les données que nous collectons aux autres entités de notre groupe. Nous recourrons également aux services de certains prestataires qui nous aident à opérer nos systèmes d’information. 

Nous nous réservons le droit de divulguer des données à des tiers si nous transférons (ou envisageons de transférer) tout ou partie de nos activités commerciales ou de nos actifs à un tiers, dans la mesure où cela est permis par la loi.

Certains de ces destinataires sont situés dans des pays situés en dehors de l’Espace Économique Européen:

  • Certains pays disposent d’un niveau équivalent de protection des données personnelles et font l’objet d’une décision d’adéquation par la Commission Européenne. 
  • D’autres pays ne disposent pas d’une décision d’adéquation et dans ce cas, nous recourrons à des clauses contractuelles types approuvées par la Commission Européenne qui confèrent aux données personnelles le même niveau protection que dans l’Espace Économique Européen.

V. Quels sont vos droits ?

Résumé:

En application du RGPD, vous disposez des droits d’accès, de rectification, d’effacement et de portabilité de  vos données,  ainsi que des droits à la limitation et l’opposition de leurs traitements. 

Vous avez la possibilité de retirer votre consentement lorsque celui-ci est requis, étant précisé que cela n’affectera pas la licéité des traitements effectués sur la base de votre consentement avant son retrait. 

Par ailleurs, vous pouvez définir des directives relatives au sort de vos données après votre mort et disposez du droit d’introduire une réclamation auprès de l’autorité de contrôle compétente.

Afin d’exercer ces droits, rendez-vous sur notre page dédiée “Vos Données Personnelles, Vos Droits”.

Vous disposez des droits résumés ci-dessous concernant vos données. Veuillez noter que ces droits ne sont pas absolus et qu’en fonction des circonstances définies par la loi applicable en matière de protection des données, nous pourrions avoir un droit légitime de refuser votre demande d’exercice des droits.

Droit d’accès aux données: Vous avez le droit d’obtenir la confirmation que vos données personnelles sont traitées ou non et, le cas échéant, vous avez le droit de demander l’accès à ces données personnelles, y compris, mais sans s’y limiter, des informations sur les catégories de données personnelles concernées, les finalités du traitement et les destinataires ou catégories de destinataires. Dans tous les cas, nous devons tenir compte des droits et libertés d’autrui, donc ce droit n’est pas absolu. Si vous demandez plus d’une copie des données personnelles traitées, nous pouvons vous facturer des frais raisonnables en tenant compte des frais administratifs.

Droit de rectification des données: Vous avez le droit de nous demander de rectifier des données personnelles incorrectes vous concernant. Selon la finalité du traitement, vous avez également le droit de demander que les données personnelles incomplètes soient complétées, y compris au moyen d’une déclaration supplémentaire.

Droit à l’effacement des données (“droit à l’oubli”): Vous avez le droit de demander l’effacement des données personnelles vous concernant.

Droit à la limitation du traitement: Vous avez le droit de demander la limitation du traitement de vos données personnelles. Dans ce cas, vos données personnelles, à l’exception du stockage, ne pourront être traitées qu’avec votre consentement, ou pour la constatation, l’exercice ou la défense de droits en justice, ou pour la protection des droits d’une autre personne physique ou morale, ou pour des motifs importants d’intérêt public.

Droit à la portabilité des données: Dans la mesure où cela est techniquement possible, vous avez le droit de recevoir les données personnelles dont nous disposons vous concernant pour les transférer à un autre responsable du traitement, ou vous pouvez nous demander de transférer ces données directement à un autre responsable du traitement.

Droit d’opposition au traitement: Vous avez le droit de vous opposer à tout moment au traitement de vos données personnelles par LiveRamp, et nous devrons cesser le traitement de vos données personnelles, à moins que nous ne démontrions qu’il existe des motifs légitimes et impérieux pour le traitement qui prévalent sur vos intérêts, droits et libertés, ou pour la constatation, l’exercice ou la défense d’un droit en justice. Cela s’applique en particulier lorsque le traitement de vos données personnelles est basé sur notre intérêt légitime.

Droit de retrait du consentement: Lorsque vous avez donné votre consentement pour le traitement de vos données personnelles, vous avez le droit de révoquer ce consentement à tout moment. Un tel retrait n’affecte pas la licéité du traitement qui a eu lieu avant le retrait du consentement.

LiveRamp a signé la charte EDAA et participe au programme  « Your Online Choices » qui permet aux consommateurs d’apprendre comment une publicité ciblée leur a été proposée, et de choisir s’il veut continuer à recevoir de telles offres. 

LiveRamp participe également au “cadre de transparence et de consentement” de l’IAB Europe (TCF)  et se conforme à ses spécifications et politiques, ceci sans préjudice des autres garanties et mesures de conformité mises en œuvre par LiveRamp pour un traitement licite et transparent. Le numéro d’identification de notre société au sein du cadre est le 97.

VI. Sécurité

LiveRamp prend la protection de vos données au sérieux et nous avons mis en place des mesures techniques, organisationnelles et physiques appropriées pour empêcher que vos données personnelles ne soient accidentellement perdues, modifiées, divulguées, utilisées ou consultées de manière non-autorisée. De plus, nous limitons l’accès à vos données personnelles à nos employés, agents, sous-traitants et autres tiers autorisés à y accéder. Ils traitent vos données personnelles uniquement sur instructions de LiveRamp et sont soumis à un devoir de confidentialité.

Nous avons également mis en place des procédures pour traiter toute violation de données personnelles et nous vous informerons, ainsi que toute autorité compétente, d’une violation si nous sommes légalement tenus de le faire.

VII. Autres informations

Cliquez ici pour joindre le Délégué à la Protection des Données de LiveRamp France.

Modification de notre politique de respect de la vie privée: LiveRamp se réserve le droit de mettre à jour et réviser cette politique afin de prendre en considération tout changement réglementaire ou toute évolution de nos produits et services. Toute modification que nous pourrions apporter à notre politique de respect de la vie privée sera publiée sur cette page qui contient la date de dernière mise à jour.

Mise à jour : Janvier 2025

Privacybeleid en Cookies

I. Wat is het doel van dit beleid?

Samenvatting: 

Op deze pagina vindt u alle informatie over de bescherming van persoonsgegevens met betrekking tot de producten en diensten van LiveRamp.

Voor alle informatie met betrekking tot het gebruik van uw persoonsgegevens tijdens uw bezoek aan onze website, kunt u het [specifieke privacybeleid] raadplegen].

Om de informatie met betrekking tot LiveRamp cookies en pixels te raadplegen, klik [hier].

De LiveRamp-groep biedt haar klanten tools om hun online marketingactiviteiten te optimaliseren. Als onderdeel van deze activiteiten worden persoonsgegevens verzameld en verwerkt die direct of indirect natuurlijke personen kunnen identificeren.. 

In België en in de landen van de Europese Unie waar zij aanwezig is, voert de LiveRamp groep haar activiteiten uit onder de verantwoordelijkheid voor gegevensverwerking van de onderneming LiveRamp France SAS (hierna « LiveRamp » of « wij« ). Wij treden in bepaalde gevallen ook op als verwerker van persoonsgegevens namens onze klanten.

In dit beleid wordt informatie verstrekt over de wijze waarop uw persoonsgegevens door onze producten en diensten worden verwerkt. Deze informatie wordt verstrekt in het kader van een transparantieproces, om betrokkenen inzicht te geven in onze verwerkingsactiviteiten, die meestal worden uitgevoerd in samenwerking met partners en het resultaat zijn van indirecte verzameling. Daartoe kunt u, ter aanvulling van de in dit beleid verstrekte informatie, het informatiebeleid van de betrokken partners raadplegen.

Specifieke terminologie die in dit beleid wordt gebruikt, zoals persoonsgegevens, verwerkingsverantwoordelijke en verwerker, heeft dezelfde betekenis als binnen de Algemene Verordening Gegevensbescherming van de EU (« AVG »).

Wie zijn onze « partners » die in dit beleid worden vermeld? Dit zijn spelers in het digitale en televisie ecosysteem zoals uitgevers van websites en mobiele applicaties (« Match Partners »), dienstverleners (« Offline Partners »), openbare bronnen (« Public Sources »), reclame-omgevingen (« Sync Partners ») en aanbieders van internettoegang (« TV Partners »).

Wie zijn onze « klanten » die in dit beleid worden genoemd? Onze klanten zijn adverteerders die actief zijn in sectoren zoals de detailhandel, automotive, telecommunicatie en verzekeringen, en die zich abonneren op onze product- en dienstenaanbiedingen op basis van herkenning, pseudonimisering en synchronisatie.

II. In welke gevallen verwerkt LiveRamp uw persoonsgegevens?

Samenvatting:

Om deze diensten te verlenen bouwt LiveRamp, als de verwerkingsverantwoordelijke, offline en online databanken op basis van uw persoonsgegevens. De « offline » databank, een database met direct identificeerbare gegevens, en de « online » databank, een database met pseudoniemen, worden gebruikt voor de herkenning en synchronisatie van de gegevens die in het kader van onze producten en diensten worden verwerkt. 

Het doel van LiveRamp is het koppelen van verschillende gegevens en verschillende apparaten die betrekking hebben op dezelfde persoon, teneinde haar adverterende klanten in staat te stellen hun eigen doelstellingen en doeleinden op het gebied van metingen, analyse en advertentie-targeting na te streven. 

LiveRamp verwerkt uw persoonsgegevens ook om te kunnen reageren op uw verzoeken om uw rechten uit te oefenen.

 

A. LiveRamp verwerkt persoonsgegevens als verwerkingsverantwoordelijke om oplossingen te bieden op basis van « herkenning », pseudonimisering en « synchronisering »

Wat is de context? Onze activiteiten bestaan hoofdzakelijk uit het ontwikkelen en leveren van oplossingen aan adverteerders om hen in staat te stellen hun marketingactiviteiten te verbeteren. Om gerichte reclame aan geselecteerde consumenten te kunnen leveren, willen adverteerders hun eigen klanten kunnen vinden in verschillende reclame-omgevingen. De oplossingen van LiveRamp zijn gebaseerd op « herkenning », « pseudonimisering » en « synchronisatie » technologieën die verschillende gegevens (« online » of « offline » verzameld) en verschillende apparaten (bv. telefoon, computer en tablet) met betrekking tot hetzelfde individu met elkaar koppelen en hen in verschillende reclame-omgevingen targeten.

Welke verwerking voert LiveRamp uit als verwerkingsverantwoordelijke? Om deze gegevenskoppeling en -synchronisatie uit te voeren, hebben wij databanken ontwikkeld, waarvan wij de verwerkingsverantwoordelijke zijn. Het merendeel van de gegevens in onze databanken wordt indirect verzameld bij onze partners via online verzamelformulieren of bij het abonneren op hun diensten. Wij maken ook gebruik van openbare en vrij te gebruiken gegevensregisters.

Bij al onze gegevensverwerkingen die wij als verwerkingsverantwoordelijke of verwerke] uitvoeren, worden geen gegevens uit de LiveRamp-databanken gedeeld met adverterende klanten. 

[Meer details over de categorieën van verwerkte gegevens].

Is pseudonimisering systematisch? Het herkenningsproces wordt eerst uitgevoerd op direct identificeerbare gegevens en alleen in onze technische omgeving. Alvorens de gegevens met de verschillende reclameomgevingen te synchroniseren, volgen wij een specifiek pseudonimiseringsproces waarbij informatie, bijvoorbeeld achternamen, voornamen, e-mail en postadressen, in pseudonieme identificatiemiddelen worden omgezet. Om gegevens te pseudonimiseren, passen wij technische en organisatorische processen toe die gericht zijn op het verwijderen van elk element dat een persoon rechtstreeks identificeert. Pseudonieme gegevens blijven persoonsgegevens die beschermd zijn door de regelgeving inzake de bescherming van persoonsgegevens, maar ze bieden een betere vertrouwelijkheid in marketingtools.

Wanneer vindt synchronisatie plaats? Pas na dit pseudonimiseringsproces synchroniseren we de pseudonieme identifiers met die van de verschillende advertentieomgevingen die de campagnes van onze gemeenschappelijke advertentieklanten beheren. Vervolgens delen we deze enkele lijst met pseudonieme en gesynchroniseerde identifiers, en geen andere informatie, met advertentieplatforms om hen in staat te stellen online advertentiecampagnes uit te voeren voor geselecteerde consumenten.

B. LiveRamp verwerkt persoonsgegevens als verwerker namens haar klanten die reclameanalyses en -targeting uitvoeren, hun gegevens monetariseren en cookies op hun websites beheren

Welke verwerkingen voert LiveRamp uit als verwerker van persoonsgegevens? Zodra de persoonsgegevens van onze klanten gepseudonimiseerd en gesynchroniseerd zijn (doel van « herkenning »), worden ze in hun reclame omgevingen voor eigen doeleinden beschikbaar gesteld. Wij treden hier op als verwerker namens onze klanten. 

Wat zijn de doeleinden die de klanten van LiveRamp als verwerkingsverantwoordelijken nastreven? De doeleinden die worden nagestreefd door onze klanten, waarvoor wij optreden als verwerker, kunnen als volgt worden gecategoriseerd:  

– Om de online reclame die hun reclamepartners aan u tonen aan te passen. Als u bijvoorbeeld een kledingwebsite hebt bezocht en de pagina’s « sportkleding » hebt bekeken, kunt u vervolgens op andere websites advertenties voor sportkleding te zien krijgen. Dit komt omdat er een cookie op uw apparaat is geplaatst, onderworpen aan uw toestemming, en u in verband heeft gebracht met de lijst van onze klant met consumenten die geïnteresseerd zijn in sportkleding, die vervolgens door onze klant wordt gebruikt via onze producten en diensten.

– Om de doeltreffendheid van hun reclamecampagnes te meten en te analyseren. Een sportkledingbedrijf wil bijvoorbeeld beter begrijpen of reclame voor een nieuwe sportkledinglijn heeft bijgedragen tot een hogere verkoop. Onze diensten en producten kunnen door dit bedrijf worden gebruikt om dit effect te meten.

– Om hun marketingactiviteiten te optimaliseren door de meest relevante kanalen te identificeren om u reclame te sturen (websites, mobiele applicaties, e-mails of sms), en tegelijkertijd de hoeveelheid ontvangen reclame te beperken. Zij kunnen u bijvoorbeeld een e-mail sturen om u te herinneren aan de beschikbare promoties op de website van het merk waarvan u klant bent of vermijden dat u dezelfde reclame meerdere keren op uw verschillende apparaten (computers, tablets of telefoons) ontvangt, om de hoeveelheid reclame die u ontvangt te beperken.

– Om publiekssegmenten te modelleren waaraan onze klanten hun producten en diensten kunnen promoten. Een merk lanceert bijvoorbeeld zijn nieuwe kledinglijn. Het kan onze diensten gebruiken om zijn kennis van de sociaal-demografische of gedragskenmerken van zijn bestaande klanten te analyseren en te vergroten. Het zal andere consumenten met dezelfde kenmerken kunnen selecteren om hen reclame te sturen en nieuwe klanten te vinden.

– Om hun publiekssegmenten te monetariseren voor advertentie-targeting of voor het meten van de campagneprestaties. Sommige van onze klanten kunnen hun marketingsegmenten te gelde maken op basis van demografische- en gedragsgegevens voor advertentie-targeting. Zij kunnen ons dus gegevens sturen zoals contactgegevens (bv. een e-mailadres) en/of digitale identificatoren (bv. een cookie-identificator) in verband met marketingsegmenten. Onze rol bestaat erin deze te pseudonimiseren en ter beschikking te stellen binnen de « LiveRamp Marketplace », een technologisch platform waarmee ze op een selectieve, veilige en pseudonieme manier kunnen worden gesynchroniseerd met de reclame-omgevingen van onze klanten. 

Andere klanten kunnen prestatieanalyses van reclamecampagnes op de markt brengen en ons aanwijzen om deze analyse uit te voeren. Daartoe sturen zij ons hun transactiegegevens (bv. aankopen bij een merk) of hun gegevens over blootstelling aan online- of televisiereclame, zodat wij deze analyse namens de adverteerders kunnen uitvoeren. Onze rol bestaat erin de aan reclamecampagne blootgestelde populaties te vergelijken met de populaties die het product van deze campagne hebben gekocht, teneinde een rapport op te stellen waarin de conclusies met betrekking tot de prestaties op een geaggregeerde basis worden gepresenteerd.

C. Als gegevensverwerker verwerkt LiveRamp uw persoonsgegevens wanneer uitgevers gebruikmaken van LiveRamp’s ATS. 

Wij zijn verwerker namens onze ATS-uitgevers: dit betekent dat zij bepalen hoe en waarom uw gegevens worden gebruikt. In dit geval wordt u door onze ATS-uitgevers, met wie u rechtstreeks contact hebt, geïnformeerd wanneer een dergelijke verwerking wordt geïnitieerd. Onze ATS-uitgevers delen alleen pseudonieme gegevens met ons (uw e-mailadres in gehashte vorm), waarmee u niet rechtstreeks kunt worden geïdentificeerd en die wij onmiddellijk verwijderen nadat een corresponderende  technische en pseudonieme identificator is aangemaakt. Een dergelijke verwerking wordt uitgevoerd om onze ATS-uitgevers in staat te stellen de inhoud en advertenties die aan u worden aangeboden aan te passen aan uw interesses gedurende uw online ervaring (web, e-mails, mobiele apps, verbonden objecten, enz.).

III. Wanneer LiveRamp de verwerkingsverantwoordelijke is, welke persoonsgegevens worden verwerkt, voor welk(e) doeleind(en), op welke rechtsgrondslag en hoe lang worden de gegevens bewaard?

Voor maximale duidelijkheid hebben wij ervoor gekozen de informatie betreffende de categorieën van verwerkte persoonsgegevens, de doeleind(en) en de rechtsgrondslag voor de verwerking en de bewaartermijnen van de gegevens in de vorm van een tabel aan u voor te leggen, gevolgd door de details.

 

Categorie van gegevens
Details
Rechtsgrondslag
Details
Bewaartermijn
Details
Doeleind(en) van verwerking
PersoonsgegevensGerechtvaardigd belang2 jaar vanaf onze laatste interactie met de betreffende gegevens Koppel verscheidene gegevens en verschillende apparaten die betrekking hebben op dezelfde persoon via herkenning
Cookies, pixels en bijbehorende gegevens ToestemmingCookies: 12 maanden
Mobiele ID's: 240 dagen
Bijbehorende gegevens: 12 maanden
Gegevens die u ons verstrekt in verband met de uitoefening van uw rechten Wettelijke verplichtingPeriode die nodig is voor onze wettelijke of reglementaire verplichtingen en de uitoefening van onze wettelijke rechten, die de toepasselijke verjaringstermijn niet overschrijdtVerwerking van uw verzoek om uw rechten uit te oefenen

LiveRamp verzamelt geen “speciale categorieën van persoonsgegevens” (d.w.z. informatie over uw ras, etniciteit, religieuze of levensbeschouwelijke overtuigingen, seksuele gerichtheid, seksueel gedrag, politieke opvattingen, gezondheid, vakbondslidmaatschap of genetische/biometrische gegevens) of enige persoonlijke informatie over kinderen jonger dan 13 jaar.

A. Categorieën van door LiveRamp verwerkte persoonsgegevens 

  • Rechtstreeks identificeerbare gegevens

Persoonsgegevens: wij verzamelen direct identificeerbare gegevens zoals achternamen, voornamen, geboortedata, postadressen, e-mailadressen en telefoonnummers. Deze gegevens worden verzameld via onze vertrouwde partners (« Offline Partners ») die informatie verkrijgen die vrijwillig door individuen wordt aangeleverd door middel van vragenlijsten wanneer zij bijvoorbeeld goederen kopen of zich abonneren op een dienst. Verder gebruiken wij, zoals veel bedrijven, informatie die is verkregen uit openbare bronnen.

Gegevens die u ons toestuurt in verband met de uitoefening van uw rechten

In het kader van de uitoefening van uw rechten (recht op bezwaar of toegang tot uw persoonsgegevens, bijvoorbeeld), kunnen wij u vragen om bepaalde persoonsgegevens, zoals uw achternaam, voornaam, postadres, e-mailadres, evenals een bewijs van uw identiteit, uitsluitend voor het recht op toegang. Wij zullen dit bewijs van identiteit alleen gebruiken om uw verzoek om toegang te verwerken en het zal worden verwijderd zodra wij uw identiteit hebben vastgesteld. Als u ervoor kiest ons deze gegevens niet te verstrekken, is het mogelijk dat wij niet kunnen reageren op uw verzoek om uw rechten uit te oefenen.

  • Indirect identificeerbare gegevens

Cookies, pixels en bijbehorende gegevens: Wwanneer u bepaalde websites en mobiele toepassingen van onze partners gebruikt, of wanneer u een e-mail opent die door een partner is verzonden waarvoor u toestemming hebt gegeven, lezen en slaan wij cookies en pixels op en verzamelen wij gegevens zoals identificatoren die aan uw apparaten zijn gekoppeld (cookie-identificatoren, mobiele advertentie-identificatoren, enz.), evenals gehashte e-mailadressen en bijbehorende gegevens (IP-adres, Gebruikersagent, tijdstempel, URL- of app-naam, enz.) Het verzamelde gehashte e-mailadres wordt onmiddellijk gepseudonimiseerd met behulp van onze technische processen en wij bewaren geen direct identificeerbare gegevens in de context van onze cookies en pixels. Deze gegevens worden gebruikt als onderdeel van onze herkennings- en synchronisatieoplossingen om de verschillende gegevens en verschillende apparaten (bijv. telefoon, computer en tablet) met betrekking tot dezelfde persoon te koppelen, welke onze klanten in verschillende reclameomgevingen kunnen targeten om u advertenties te sturen die zijn afgestemd op uw consumentenprofiel.  

Deze consumentenprofielen worden niet vastgesteld op basis van uw surfgedrag, dat wij niet volgen, maar op basis van informatie die elders door onze klanten is verzameld, met inachtneming van de regelgeving inzake de bescherming van persoonsgegevens en het gebruik van cookies. Deze consumentenprofielen worden niet gebruikt in geautomatiseerde besluitvorming.

Wanneer u inlogt op de websites of mobiele applicaties van onze partners, of een e-mail opent die door een van hen is verzonden, moet informatie over cookies en pixels worden weergegeven en moet u ook de mogelijkheid hebben om bezwaar te maken tegen de plaatsing ervan op uw apparaat. Er moet ook een link naar meer uitgebreide informatie aanwezig zijn. Deze gedetailleerde informatiepagina moet een specifieke kennisgeving bevatten over de opslag van cookies door derden, waaronder LiveRamp, evenals een link naar dit privacybeleid.

U kunt onze cookies ook weigeren door hier te klikken

Uw uitschrijving is gebaseerd op een cookie. Om dit op uw computer te laten werken, moet uw browser ingesteld zijn om cookies van derden te accepteren. Als u een nieuwe computer of browser gebruikt, of uw cookies verwijdert, kan het zijn dat u zich opnieuw moet uitschrijven.

B. Rechtsgrond

Deze activiteiten waarvoor wij verwerkingsverantwoordelijke zijn, zijn gebaseerd op het volgende:

  • Gerechtvaardigd belang

Sommige verwerking van persoonsgegevens die wij verrichten, is gebaseerd op een gerechtvaardigd belang, omdat deze noodzakelijk is voor de exploitatie van onze herkennings- en synchronisatie oplossingen en daarmee voor de naleving van de overeenkomsten die wij met onze klanten en partners hebben gesloten, en om onze adverterende klanten in staat te stellen hun producten en diensten te promoten. 

Deze verwerking stelt de consument ook in staat om tijdens het surfen advertenties en inhoud te zien die beter op zijn interesses zijn afgestemd, en om de hoeveelheid ontvangen reclame te rationaliseren. Ten slotte draagt deze verwerking bij aan het web ecosysteem in het algemeen, omdat de extra inkomsten die door deze personalisering worden gegenereerd, het mogelijk maken de vrije toegang tot de content van talrijke websites te handhaven. 

  • Toestemming

De verwerking van persoonsgegevens in verband met cookies en pixels  die wij uitvoeren is gebaseerd op de toestemming die wij verzamelen in overeenstemming met de regelgeving die van toepassing is op « cookies en andere trackers ». Wat de opslag van onze cookies betreft, voldoen wij ook aan de normen die door IAB Europe (TCF) zijn vastgesteld. U kunt uw toestemming met betrekking tot uw gegevens en LiveRamp cookies te allen tijde intrekken via via deze link of per e-mail naar [email protected]

Bovendien is voor bepaalde verwerkingen van persoonsgegevens die wij uitvoeren om onze klanten in staat te stellen hun producten en diensten via e-mail of SMS te promoten, uw toestemming vereist, overeenkomstig de regelgeving die van toepassing is op commerciële prospectie.

  • Naleving van een wettelijke verplichting

Wij zijn wettelijk verplicht om uw persoonsgegevens te bewaren terwijl wij uw verzoek inzake rechten verwerken.

C. Bewaartermijnen voor uw persoonsgegevens

De persoonsgegevens die wij als verwerkingsverantwoordelijke verwerken, worden bewaard zo lang als nodig is voor de verstrekking van onze producten en diensten.

We vernieuwen automatisch direct identificeerbare persoonsgegevens op basis van de geüpdatete gegevens die door onze Offline Partners worden verstrekt. Dit proces omvat het verwijderen van onbruikbare gegevens door toepassing van de bewaartermijn van de Offline Partner en elk verzoek tot opt-out of verwijdering.

We wissen in elk geval automatisch rechtstreeks identificeerbare persoonsgegevens die gedurende 2 jaar inactief zijn gebleven. 

Na afloop van ons contract met de betreffende Offline Partner verwijderen wij permanent de door hen verstrekte gegevens.

Wij slaan onze cookie-identificatoren gedurende 12 maanden op in onze databases, maar gebruiken onze cookies die 90 dagen inactief zijn gebleven niet langer. Wij bewaren mobiele identificatoren 240 dagen nadat zij in onze databases zijn ingevoerd. Wij slaan de gegevens in verband met onze cookies afzonderlijk en voor maximaal 12 maanden op.

In het kader van de uitoefening van uw rechten bewaren wij een strikt minimum aan gegevens, indien van toepassing, voor zo lang als noodzakelijk om ons toe te laten onze rechten in rechte vast te stellen, uit te oefenen en te verdedigen, en niet langer dan de toepasselijke verjaringstermijn.

IV. Met wie mogen wij uw gegevens delen?

Wij kunnen de pseudonieme gegevens of identificatoren die wij gebruiken, delen met verschillende reclame-omgevingen (« Sync -Partners » en “Match Partners”), uitsluitend om ons in staat te stellen met hen te synchroniseren, waarbij elk optreedt als een onafhankelijke verwerkingsverantwoordelijke. Wij kunnen ook pseudonieme identificatoren delen met een aantal van deze partners delen om uw intrekking van toestemming of uw opt-out door te geven.

Wij kunnen ook gegevens openbaar maken aan een bevoegde autoriteit of rechtbank, maar alleen indien dit wettelijk toegestaan of verplicht is. 

LiveRamp is een multinationale onderneming, wat betekent dat wij in het kader van onze dienstverlening de door ons verzamelde gegevens kunnen doorgeven aan andere entiteiten van onze groep. Wij maken ook gebruik van de diensten van bepaalde dienstverleners die ons helpen bij de exploitatie van onze informatiesystemen. 

Wij behouden ons het recht voor om gegevens aan derden bekend te maken indien wij onze bedrijfsactiviteiten of activa geheel of gedeeltelijk aan een derde (overwegen te) verkopen of overdragen, voor zover dit wettelijk is toegestaan.

Sommige van deze ontvangers zijn gevestigd in landen buiten de Europese Economische Ruimte (de ‘EER’) die onder een besluit inzake adequaatheid krachtens artikel 45 AVG vallen, wat betekent dat zij door de Europese Commissie zijn erkend als landen die een passend niveau van gegevensbescherming bieden, alsook in landen buiten de EER (namelijk [lijst invoegen]) waarvoor de Europese Commissie geen adequaatheidsbesluit heeft genomen. In dat geval gebruiken wij passende waarborgen, met name door de Europese Commissie goedgekeurde contractuele standaardclausules onder artikel 46.2 AVG om die persoonsgegevens een in wezen gelijkwaardig hetzelfde beschermingsniveau te bieden als in Europade EER.

V. Wat zijn uw rechten?

Samenvatting:

In overeenstemming met de AVG, heeft u het recht op verzoek tot toegang, rectificatie, verwijdering en overdraagbaarheid van uw gegevens, en het recht op verzoek om de verwerking ervan te beperken en er bezwaar tegen te maken.

U hebt het recht om te allen tijde uw toestemming in te trekken wanneer de verwerking van persoonsgegevens gebaseerd is op uw toestemming, met dien verstande dat dit geen afbreuk doet aan de rechtmatigheid van de verwerkingen die zijn uitgevoerd op basis van uw toestemming voorafgaand aan de intrekking ervan. 

Bovendien kunt u, indien toepasselijk, instructies geven over de bestemming van uw gegevens na uw overlijden en heeft u het recht om een klacht in te dienen bij de bevoegde toezichthoudende autoriteit.

Om deze rechten uit te oefenen, kunt u contact opnemen met: [email protected].

 

Als natuurlijke persoon wiens persoonsgegevens worden verwerkt, heeft u bepaalde rechten die hieronder worden samengevat. Niet al deze rechten zijn absoluut en we kunnen gegronde redenen hebben om uw verzoek om uw rechten uit te oefenen te weigeren, afhankelijk van de omstandigheden zoals uiteengezet in de toepasselijke wetgeving inzake gegevensbescherming

Recht van toegang: U heeft het recht om bevestiging te krijgen of uw persoonsgegevens al dan niet worden verwerkt en, indien dat het geval is, heeft u het recht om toegang te vragen tot die persoonsgegevens, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, informatie over de betrokken categorieën van persoonsgegevens, de doeleinden van de verwerking en de ontvangers of categorieën van ontvangers. In elk geval moeten wij rekening houden met de rechten en vrijheden van anderen, dus dit recht is niet absoluut. Indien u om meer dan één kopie van de verwerkte persoonsgegevens verzoekt, kunnen wij een redelijke vergoeding vragen, rekening houdend met de administratieve kosten..

Recht op rectificatie : U heeft het recht om ons te vragen om onjuiste persoonsgegevens die op u betrekking hebben te rectificeren. Afhankelijk van het doel van de verwerking heeft u ook het recht om te vragen dat onvolledige persoonsgegevens worden aangevuld, onder meer door middel van een aanvullende verklaring.

Recht op wissen (« Recht op vergetelheid »): In bepaalde omstandigheden, zoals bepaald door de toepasselijke wetgeving inzake gegevensbescherming, heeft u het recht om te vragen dat de u betreffende persoonsgegevens worden gewist.

Recht op beperking van de verwerking: In bepaalde omstandigheden, zoals omschreven in de toepasselijke wetgeving inzake gegevensbescherming, heeft u het recht een beperking van de verwerking van Uw persoonsgegevens te verwerken. In dat geval mogen uw persoonsgegevens, met uitzondering van opslag, alleen worden verwerkt met uw toestemming, of voor de vaststelling, uitoefening of verdediging van rechtsvorderingen, of voor de bescherming van de rechten van een andere natuurlijke of rechtspersoon, of om redenen van substantieel algemeen belang.

Recht op gegevensoverdracht: In bepaalde omstandigheden, zoals omschreven in de toepasselijke wetgeving inzake gegevensbescherming, heeft u het recht om persoonsgegevens die door u aan ons zijn verstrekt en die op u betrekking hebben, te ontvangen in een gestructureerd, algemeen gebruikt en machineleesbaar formaat, en kunt u tevens het recht hebben om dergelijke persoonsgegevens over te dragen aan een andere verwerkingsverantwoordelijke of om ons te verzoeken dergelijke gegevens rechtstreeks over te dragen aan een andere verwerkingsverantwoordelijke, voor zover dit technisch mogelijk is.

Recht van bezwaar: In bepaalde omstandigheden, zoals gedefinieerd door de toepasselijke wetgeving inzake gegevensbescherming, hebt u het recht om op elk moment, om redenen die verband houden met uw specifieke situatie, bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens door ons, en kunnen wij verplicht zijn om de verwerking van uw persoonsgegevens te stoppen, tenzij wij aantonen dat er legitieme en dwingende redenen zijn voor de verwerking die zwaarder wegen dan uw belangen en rechten en vrijheden, of voor de vaststelling, uitoefening of verdediging van rechtsvorderingen. Dit geldt met name wanneer de verwerking van uw persoonsgegevens is gebaseerd op onze gerechtvaardigde belangen.

Recht om toestemming in te trekken

Indien u toestemming heeft gegeven voor de verwerking van persoonsgegevens zoals beschreven in dit Privacybeleid, kunt u deze toestemming te allen tijde intrekken met werking voor de toekomst. Een dergelijke intrekking heeft geen invloed op de rechtmatigheid van de verwerking die plaatsvond voorafgaand aan de intrekking van de toestemming.  

LiveRamp heeft het EDAA-handvest ondertekend en neemt deel aan het programma « Your Online Choices« , dat consumenten in staat stelt te weten te komen hoe gerichte reclame wordt aangeboden en te kiezen of zij dergelijke aanbiedingen willen blijven ontvangen.

LiveRamp heeft ook deelgenomen aan het « transparency and consent framework » van IAB Europe (TCF) en voldoet aan de specificaties en het beleid daarvan, [dit onverminderd de verdere nalevingswaarborgen en -maatregelen die LiveRamp heeft getroffen voor een rechtmatige, eerlijke en transparante verwerking, zoals hierin beschreven].. Het identificatienummer van ons bedrijf binnen het framework is 97.

VI. Gegevensbeveiliging

LiveRamp neemt de bescherming van uw gegevens serieus en we hebben passende technische, organisatorische en fysieke maatregelen geïmplementeerd om te voorkomen dat uw persoonsgegevens per ongeluk verloren gaan, worden gewijzigd, openbaar worden gemaakt of op een ongeautoriseerde manier worden gebruikt of toegankelijk zijn. Daarnaast beperken we de interne toegang tot uw persoonsgegevens tot onze werknemers, agenten, contractanten en andere derden die een legitieme zakelijke ‘need to know’ hebben. Zij zullen uw persoonsgegevens alleen op onze instructies verwerken en zijn onderworpen aan een geheimhoudingsplicht.

We hebben ook procedures vastgesteld om vermoedelijke inbreuken in verband met persoonsgegevens aan te pakken en zullen u en elke toepasselijke toezichthouder op de hoogte stellen van een inbreuk als we daartoe wettelijk verplicht zijn.

VII. Overige informatie

Wijzigingen in ons privacybeleid: LiveRamp behoudt zich het recht voor om dit beleid bij te werken en te herzien om eventuele wijzigingen in de regelgeving of wijzigingen in onze producten en diensten te weerspiegelen. Alle wijzigingen die wij aanbrengen in ons privacybeleid zullen op deze pagina worden geplaatst, met vermelding van de datum van de laatste bewerking.

Bijgewerkt: januari 2025